Kadınlar evden çıktığı için değil

GÜNCEL .

Hastanede, çocuk doktorumuzun odasının önünde beklerken okudum Ali Bulaç’ın kaçıncı olduğunu sayamadığım ‘kadınlar evden çıktı aileler dağıldı’ ana temalı yazısını.

Şöyle bir etrafa bakınca hak vermeden geçemedim! Doktorun kapısında sıra bekleyenlerden bir kişi hariç, hepsi kadındı. Bebekliler nispeten diğerlerine göre rahattı, oturdukları yerden pışpışlayarak sakinleştirmeye çalışıyordu kucağındakileri. Ama yürümeye başlayan çocukları olanlar; hele de erkek çocuk anneleri, hastalığına rağmen koridorda koşup duran çocuklarını  gürültü etmemeleri, yorulmaları, terlememeleri için  ikna etmek için uğraşıp duruyorlardı.

Çocuğunu yanında annesi olmadan tek başına getiren hiç baba yoktu. Ama numunelik de olsa; eşiyle birlikte gelen biri vardı. Çocuğu koşuşturdukça,  yahut yüksek sesle konuşup, sorular sorup durdukça yüzü asılıyor, anneye, kaş göz işaretleri’yle ‘şu çocuğun icabına bak’ mesajı gönderiyordu. Bekleme süresi arttıkça sabırsızlığı da artıyordu, telefonunu kurcalamalar, oflayıp poflamalar.

Aynı manzaraya bir gün önce kızımın veli toplantısında da rastlamıştım. Bulaç’ın korkacağı kadar vardı. Orada da çoğunluk kadınlardaydı. Çarşıda, pazarda, koca koca market torbalarını sırtlayanların da çoğu kadın. Eş dost, akraba ziyaretlerinde de öyle. Velhasıl nereye baksan kadınların hepsi dışarıda sanki. 

Kadınlar dışarıda çünkü dışarıdaki işlerin büyük çoğunluğu da artık kadınların sırtlarında. Erkekler, hep meşguldür çünkü bu durumlar için. İş gezileri, toplantılar, seminerler. Entelektüeli konferanslarda, açık oturumlarda, eyyamcısı gece alemlerinde, nargile muhabbetlerinde, fasıl toplantılarında,  sıradanı kahve köşelerinde, işadamı iş gezilerinde velhasıl hepsi meşgul. Eve geldiklerinde de otel konforu isterler, hazır kıta bekleyen çocuklar, mutfakta mükellef sofralar, salonda emre amade uzaktan kumanda. Mevki ve durumuna göre programlar farklılık da arz etse de büyük çoğunluğunun ortak noktası; gece televizyon başında vakit geçirmektir. Sosyal medya’da geçirilen zamanlar ise daha uzun yazıların konusu.

Erkekler giderek sorumluluklarından o kadar uzaklaşıyor ki, kendi anne babalarıyla olan ilişkilerini yürütmeyi bile eşlerinin sırtına yüklüyorlar Bugün anne babasını hastaneye götüren yahut onların işleri için koşturan kaç erkek vardır? Kendi çocuğunun okuluna, hastalığına vakit ayırmayan erkeğin ebeveynlerini yahut yakınlarını düşünmesi söz konusu bile değil.
Kadın ise çalışsa da, çalışmayıp evde de dursa da hem çocuklarını, hem ebeveynlerini, hem yakınlarını hem de yakın çevresini hep korumak ve kollamak zorundadır. Bütün bunların üzerine çalışıyorsa veya bir şey üretiyorsa çaldığı sadece kendi zamanıdır, ne ailesinin, ne çocuklarının zamanından alıyordur.

Durum böyleyken düzenlenen tüm aile toplantılarında ana eksen ‘kadınlık’ üzerinedir. Aileler dağılıyorsa sebep kadındır, o halde önce kadınları eve sokmak gerekir ana teması üzerinedir. Bütün yazar erkeklerin ve çoğu uzman kadının fetvamsı önerileri de hep buna işaret eder.

Oysa eğer giderek maddeye ve tüketime dönüşen bu dünyada aileyi sığınılacak ve korunacak ‘liman’ olarak görüyorsak; ailenin kadınlar evden çıktığı için değil erkekler eve girmediği, girse de sadece kalıp olarak girdiği için sallanıyor’ olduğunu görmemiz gerekiyor.
 

Görünüm zengin & masaüstü ekranı
Mobile git Kadınlar evden çıktığı için değil | Emine Uçak

Yorumlar

bu köşe yazısı için ne düşünüyorsunuz
Küfür, hakaret vb. yorumları yayınlayamayız.
  • HASAN YILDIRIM Çarşamba, 23:39

    Erkekleri suçlayıcı belli başlı cümleler kelimeler mevcut.Tarafsız bir yazı olduğunu düşünmüyorum.Her iki taraflı olmak üzere sıkıntılı durumlar elbetteki vardır.Ama şuna inanın istisna grup hariç çalışan ve maddi özgürlüğü eline almış ve koca evinde bu benim kazandığım param ona dokunamazsın o benim alın terim demekte.Kadın çslışmazken erkeklerden kaçı bu benim param elleme demiştir sizce.
    Sizce benim diye bir kavram mı olmalı, yoksa bizim diye bir kavram mı olmalı.
    Maddi özgürlüğü alan bir bayanın evliliği çatırdar arkadaş.Her bayan öyle değildir elbet. Ancak çoğunluğu öyle diye düşünüyorum.
    Erkeklerin sorunu ise kahve ortamı ilgi alaka sevgi saygı değer verme konusu gibi önemli hamlelerin yapılmaması yani.Evlilikte sıkıntılı olan durumların yaşanması yani.
    Bakıyoruz günümüze neler var,neler yaşanmakta.
    Öyle bir algı oluşmuş ki hep erkek kabahatli.Acaba hiç düşünüldü mü araştırıldımı neden böyle oldu dendimi hiç.
    İyi düşünüp sık dokumak ince düşünmek gerek diye düşünüyorum.
    Yuvalar yıkılıyor,cinayetle
  • HATİCE Pazartesi, 04:29

    Güncelliğini kaybetmeyen bir yazı.Her okuduğumda yen,den paylaşıyorum.Kalemine ve yüreğine sağlık Emineciğim.
    Hatice Akdağ
  • ayşe Çarşamba, 15:37

    kadınların en çok sevdiği şey,hemen erkekleri suçlamaktır zaten. özgürlük istiyorum diye yaygara yapıp kadın fıtratına uygun olmayan işlere talip olursanız sonucu da bu olur tabi. kadına evinde otur,çocuklarınla,onların eğitimiyle ilgilen,taşıyamayacağın yük alma denilse hemen köpürür kadınların erkeklerle eşit olduğunu,kadınların erkeklerin yaptığı her işi yapabileceğini söylersiniz. öyleyse sizin seve seve hatta zorla aldığınız sorumluluklar için şikayet etmemeniz gerekir. erkekleri pasif hale getirenler sadece ve sadece kadınlardır...
  • Kerime Cuma, 07:38

    Siz doğruları bile kabul etmeyin. Kadının dışarıda erkekten daha çok bulunduğunu ve ne kadar fitnelere sebebiyet verdiğini görmeyin ve olayı feminizm tarafına çekin. Ahirette bunun hesabını Allah'ın huzurunda nasıl vereceksiniz? Kadının yuvasından çıkması çoğu fitnenin sebebidir ve erkeğini evinde tutamayan kadın da beceriksizdir. Ali BULAÇ'a sonuna kadar hak veriyorum. Bir gün siz de gerçekleri göreceksiniz. Bari başkasına sebep olup vebale girmeyin.
  • ismail Pazartesi, 19:15

    ya beyler bayanlar şimdi kadınların çalışmasına kimse şikayetçi değil sadece çalıştıkları zaman bencillikleri dahada fazlalaşıyor bunun içinde aile içinde geçimsizlikler başlıyor dayanabildiği yere kadar gidiyor sadece olması gereken çalışan bayanların bencillikten kurtulup saygı sevgi çerçeveini aşmadan ailesi ile mutlu bir hayat sürdürmeye devam etmesi yani kendi ayayklarım üzerinde duruyorum sen olmasanda ben rahat kimseye muhtaç olmadan yaşayabilirim fikrini sildikleri zaman ortada hiçbir sorun kalmayacaktır. LÜTFEN BAYANLAR BUNU DENESENİZ YUVANIZDA YIKILMAZ MUTLU MESUTDA YAŞARSINIZ.
  • Hayretin a Perşembe, 15:30

    Hayır hanım kardeşler doğru söylüyorlar bayanlar dışarı çıksın babalar çocuk doğurup büyütsün o zaman daha çağdaş daha huzurlu daha barışık bir aile yapısı ortaya çıkacak.Ben bayanların çok olduğu iş yerinde çalışıyorum çalışan bayanların ve çocuklarının ne kadar huzurlu ve mutlu oldukların çok yakınıen biliyorum.Sabahın 7 de kreşe bırakılıp akşamın 7 sinde kreşten alınan çocuklar anne ve babalarına sevgi yerine nefretle bakıyorlar.Bir işlevi asıl mecrasından çıkarınca ne vahim olaylar olduğun batı bizden önce gördü ve yaşadı geri dönmek isteselerde dönemiyorlar.
  • AYŞE BETÜL Pazar, 21:13

    Emine Hanım,
    tebrik ediyorum tekrar tekrar tekrar tebrik ediyorum.
    evlilik iki insanın yeni bir haya inşa etmesinden çıkmış,
    erkeğin sadece baba -artık ne babasıysa kadınınsa bu evliliği inşa eden tek kişi haline dönüşmesi içler acısı vahim durumdur.
  • mediha ona Cumartesi, 12:38

    Olayı kadın -erkek formuna sokmsk yerine sorumlulukları taşıyamayanların gemiyi terketmeyi tercih etmelerine baksak.Erkekler yetiştirilirken amandaamanlarla el üstünde tutulurken,kız çocukları senyaparsınlarla yetiştiriliryor.Zoru gördükleri zaman elini taşın altına sokanlar yina kadınlar.Çünkü erkeklerin çok işiiiiiiiiiiiii var.Ama bu iş ne?Aslolan bunu çözebilmek.TÜM ERKEKLER BUNU BİLİYOR.ÖNCE DE BÖYLE İDİ ŞİMDİ DE BÖLYLE.SADECE KADINLAR EKONOMİK ÖZGÜRLÜKLERİNİ ELDE ETTİKLERİ İÇİN KİMSENİN KAHRINI ÇEKMİYOR.KARŞILIKLI SEVGİ-SAYGI DOLU YUVALARDA BÜYÜYEN ÇOCUKLAR DÜZGÜN KİŞİLİKLER OLUŞTURUYOR.ONLAR DÜNYAYA GELMEK İSTEMEDİ,BİZİM EMANETLERİMİZ.BİRÇOK ŞEYİN BİLİNCİNE VARAMAYANLAR BİZ OLDUKLARINI HATIRLARSA AİLE OLMAK PAYLAŞIMDIR.
    MEDİHA OÖNAL
  • safa Cuma, 00:24

    Ali Bulaç'ın yazilarina baktigimizda Emine hanimin soylediginden farkli seyler soyledigi goruluyor. Mesele kadinin çocuklarinin okulctoplantilarina ya da evi ile ilgili ihtiyaclari icin disari cikmasi degil. Meselemiz kadinin ülkedeki istihdam dengelerini bile alt ust edecek ölçüde is hayatina girmesi ve Islam dininin mesru kilmadigi olcude asiri sosyallesmesi-hayatın her alaninda yer almasidir. Savundugumuz düsünce ise kadinin lehine ve onu koruyacak,aile huzurunu saglayacak yondedir ki referansimizda guzel dimimiz Islamdir.
  • Hülya Çarşamba, 23:36

    Ne kadar da doğru tespitler..
  • eda Çarşamba, 22:12

    yüreğinize sağlık...
  • fatoş Çarşamba, 22:07

    tamamen bizim evlilik hayatımızı anlatmışsınız.ALLAH razı olsun
  • SULE Çarşamba, 16:33

    Agziniza Saglik, sayin Ali bulac zaten gizli evlilikle islamda bayanlarin evde durup erkeklerin yogunlugunluklarina ragmen neler basarabilecegini gösterdi tabi bu evliliklerin iyi yürüyebilmesi icin eslerin evde durmasi erkeklerinde eve girmemesi dogal olarak dogrudur.Anlayamadigim Islamda kadin erkek hukuku bumudur bu yazilar sayesinde malesef Müslüman Aileler yikiliyor genclere kötü örnek olunuyor. Anne ve babalarin cocuklarina ilgilerini ve görevlerini yapmalarinin önemi yazilsa daha iyi olmayacakmi?
  • Canan Çarşamba, 14:20

    Elinize, yüreğinize ve kaleminize sağlık... Kanayan bir yaraya parmak basmışsınız, teşekkür ederim.
  • hatice Salı, 19:44

    katılıyorum....ve böyle yaşamak zorunda bırakıldığım herkese de diyorum ki ;hak ve hukuk var kocalar sizin yazılarınızı okuyup bize haksızlık yapıyorsa Ali Bulaç veya kimse hakkım helal değildir..sığındığım ve güvendiğim en sağlam dayanağıma sizi şikayet ediyorum...size de teşekkür ediyorum ki bir kadın olarak hakkımızı bu kadar smimi anlatabilmişsiniz
  • NURAY Salı, 13:34

    ÇOK BEĞENDİM YAZINIZI ÇOK İSABETLİ TEŞHİSLERİNİZ VAR. BU KADAR NAZENİN VARLIKLARI BU KADAR ZORLAYINCA DA ORTAYA KADIN VE ERKEK ARASI GARİP BİR İNSAN ÇIKIYOR.
  • MANNUBIA Salı, 11:16

    Evet, özellikle dindar erkeklerin, ailenin her türlü ihtiyacını(çocukların bakımı dahil) karşılamakla yükümlü olduklarını hatırlamaları gerekiyor. Bütün yükü kadına yık, sonra bir de kadınla ilgili yorum yap. El insaf, gerçekten insaf.
  • gölge adam Pazartesi, 02:51

    hayir,bu bayan hic birsey bilmiyorsa dahi,neden eskiden,yani kadinlarin ev isleriyle,erkeklerin ise ekmek pesinde oldugu zamanlar da,bosanmalar olmuyordu da,günümüzde neden cok yayginlasti? bunu düsünmesi gerekiyor.bir arabada iki direksiyon olmadigi gibi,bir evde de,iki reis olmaz.gecim sikintisini bahane etmeye gerek yok,sirf kadinlar calisiyor diye,hem erkeklerin maasi az ödeniyor hemde,issizlik artiyor,ve böylece zengin ve fakir arasinda bir ucurum olusuyor ve bunun nedeni kadinlar demiyorum,kadinin calismasi diyorum.
  • gülnihal Cumartesi, 18:17

    allah razı olsun emine hanım.. perspektifiniz çok isabetli.. erkekler bütün yükü hanımlara yüklemeseler kadınlar bu kadar dışarı çıkmak zorunda olmazlardı
  • Üzeyir Asm Cuma, 21:28

    Çöyle diyebilirmiyiz, kadınlar veya erkekler olarak değil de beklentilerini yüksek tutup, yuva kurduğu insandan bir süre sonra bezen profil ve bu profilin yeni hayatlara yelken açma hissiyatı yuvaların dağılmasındaki etken.
  • Yorumunuz gösterilemiyor : Yazım kuralları hatası...Cuma, 9 Aralık

  • saliha Cuma, 20:08

    ali bulaç da bunu söylemişti aslında. kadın dışarı çıkmak istedikçe veya kadının dışarı çıkması küresel bir proje olarak kışkırtıldıkça erkek de geleneksel rolünden kaçıyor demişti. aynı şeyi diyorsunuz bence. ben bulaçı anlıyorum. kadın modernleşince erkekte modernleşiyor bir nevi. batı kadını yeniden eve döndürmek istiyor, galiba işleri dünyanın bizim tarafımızda yaşayan kadınlara yaptırmak istiyor. boyacı ustası kadınlar, vatman kadınlar, taksici kadınlar vs. var mıyız buna?
  • Zeyneb Cuma, 19:13

    bu gerçeği kabul etmek onlar için çok zor olacak! sonuna kadar katılıyorum. Bayanların dışarı çıkmasını istemeyen beylerin düşünmesini sağlayacaktır umarım bu yazı.
  • alttire Cuma, 18:37

    Kesinlikle doğru.. Sonuna kadar katılıyorumm
  • Arzu Cuma, 18:30

    Ali Bulaç iflah olmaz bir kadın içeri'ci. Bu yazı sitemkarlığı ile o ve onun gibi düşünenlerin ufkunu açar umarım.
  • sude Cuma, 16:40

    katılmıyorum saçma
  • ZEYNEP Cuma, 15:43

    İSTİSNA VAR SA ALINMASIN AMA, BEN BU TESBİTE SONUNA KADAR KATILIYORUM.
  • Marashi Cuma, 14:53

    Hak vermemek elde degil
    Sussam gönül razı degil
    Velhasil her kesimiyle ve her ferdiyle yozlasiyoruz.

Site yazarları

Diğerleri

Genç yazarlar

Diğerleri
on5yirmi5.com takip edin
Hakkımızda Künye İletişim Reklam

Kullanım Şartları Yayın İlkeleri Hata Bildir - Görüş Yaz

Copyright © 2008-2019 - Tüm hakları saklıdır.