Büyük deney rekorlar döndü!

büyük deney rekorlar döndü!

"Higgs Bozonu" adı verilen atomaltı parçacığın keşfinde kullanılan dünyanın en güçlü ve en büyük parçacık hızlandırıcısı olan Büyük Hadron Çarpıştırıcısı, iki yıldan uzun süren bir aradan sonra "rekor enerjiyle" tekrar atomları çarpıştırmaya ve fizik verisi sağlamaya başladı.

İKİ KAT FAZLA ENERJİYLE ATOMLARI ÇARPIŞTIRMAYA BAŞLADI

Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi'nden (CERN) yapılan açıklamada, 27 aydan sonra Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'nın ilk çalıştırmaya göre iki kat fazla enerjiyle atomları çarpıştırmaya başladığı ifade edildi.

YENİ KEŞİFLERE IŞIK TUTACAK

Yeni enerji kapasitesiyle 27 kilometrelik halka şeklindeki tünelde yapılan deneylerin fizik verisi sağlayarak evrenin daha iyi anlaşılmasında yeni keşiflere ışık tutacağı kaydedildi.

Büyük Hadron Çarpıştırıcısı, iki yıl aradan sonra nisan ayında yeniden çalıştırılmıştı. Dünyanın en büyük ve en güçlü parçacık hızlandırıcısı olan Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'nın çalıştırılması için - 271 derecelik sıcaklığa ulaşması gerekiyordu. CERN, aralık ayında yaptığı açıklamada, bu sıcaklığa neredeyse ulaşıldığını duyurmuştu.

CERN'de yapılan deneyler sonucunda Mart 2013'te parçacıklara kütlelerini verdiği düşünülen Higgs Bozonu keşfedilmişti.

Mobile git Büyük deney rekorlar döndü!