Grönland'da 3,6 milyar yıllık fosiller bulundu

Avustralyalı yer bilimciler, Grönland'da 3,6 milyar yıl öncesine ait organizmaların fosillerini buldu.

grönlandda 3,6 milyar yıllık fosiller bulundu

Avustralyalı yer bilimciler, Grönland'da 3,6 milyar yıl öncesine ait organizmaların fosillerini buldu.

"Nature" dergisinde yayımlanan makalede, kırsal Isua bölgesinde yapılan araştırmalar sırasında kaya katmanlarında bulunan yapıların 3,6 milyar yıl önce yaşadığı tahmin edilen mikroorganizmalara ait olduğu belirtildi.

Bilim adamları, 1 ila 4 santimetre boylarında, koni şeklindeki yapıların laboratuvar ortamında incelenmesi sonucu fosillerin mikrobiyal kökenli, canlı organizmalara ait olduğunun anlaşıldığını kaydetti.

Araştırmacılar, fosillerin yaklaşık 4,5 milyar yıl önce ortaya çıkan yeryüzünde yaşamın sanılandan çok daha önce başladığını gösterdiğine dikkati çekti.

Daha önce Avustralya'nın batısında bulunan ve 3,4 milyar yıl öncesine ait olduğu belirlenen fosiller, dünyanın en eski fosilleri olarak kabul ediliyordu.

Mobile git Grönland'da 3,6 milyar yıllık fosiller bulundu