Fizik Dünyasını Sarsan Gelişme

fizik dünyasını sarsan gelişme

Bilim dünyası, atomun yeni bir alt parçacığının keşfedildiği iddiasıyla sarsıldı. Eğer yeni alt parçacığının varlığı kanıtlanırsa, bilim dünyasındaki 30 yıldan fazla bir süredir geçerli olan bir inanç da yıkılacak.

ABD'nin Chicago kentindeki Fermilab parçacık çarpıştırıcısında yapılan deneylerde, yeni bir alt parçacık keşfedilmiş olabileceği belirtildi. Bilim insanları, proton ve anti protonları saniyede iki milyon defa çarpıştırdıkları deney sonucunda, ortaya çıkan enerjinin yeni bir alt parçacığa işaret edebileceğini ifade etti.

Araştırmacılar, bugüne dek ilk kez fark edilen parçacığın, atomun çekirdeğindeki pozitif yüklü protonun 150 katı yoğunluğa sahip olduğunu belirtti. Eğer bu bilgi doğrulanırsa, atomun yoğunluğa sahip olmasını sağlayan varsayımsal Higgs bozonu alt parçacığının geçerliliği ortadan kalkacak.

STANDART MODELİN SONU

Boston Üniversitesi’nden Profesör Kenneth Lane, “Eğer aldığımız işaret düşündüğümüz şey ise maddenin neden yoğunluğa sahip olduğunu, öte yandan ışığın neden sahip olmadığını anlayabiliriz” dedi.

Manchester Üniversitesi’nden Profesör Brian Cox, yapılacak yeni araştırmalarla elde edilen sonuçlar birbirini tutarsa, atomdaki nükleer etkileşimleri inceleyen Standart Modelin sonunun geleceğini” söyledi.

Hürriyet

Mobile git Fizik Dünyasını Sarsan Gelişme
Daha Fazlasına Bakın fizik

• nuray Pazartesi, 13:34

acep gerçekten bulundu mu ki?