Plüton'un yeni fotoğrafları yayımlandı

"Gizemli gezegen" olarak bilinen Plüton'un NASA, uzay aracı "New Horizons" tarafından çekilen yeni fotoğraflarını yayımladı.

plütonun yeni fotoğrafları yayımlandı

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), uzay aracı "New Horizons" (Yeni Ufuklar) tarafından çekilen, "gizemli gezegen" olarak bilinen Plüton'un yeni fotoğraflarını yayımladı.

BBC'nin haberine göre, Plüton'un son fotoğraflarında gezegenin yüzeyinde kum tepecikleri olduğu sanılan yükseltiler, vadiler ve yüzen buz kütleleri olduğu görülüyor.

NASA'nın geçen ay sonunda yayınladığı fotoğraflarda da Plüton'un bazı bölgelerinde hareket eden buz kütleleri ve etrafında puslu bir katmanın bulunduğu görülüyordu.

Southwest Research Institute'de (Güneybatı Araştırma Enstitüsü) görevli bilimadamı Alan Stern, yeni fotoğraflarla ilgili olarak, "Plüton, bize Güneş Sistemi'nde rastladığımız her şeyle rekabet eden yeryüzü şekillerinin çeşitliliğini ve zorlu süreçleri gösteriyor" ifadesini kullandı.

"New Horizons" ekibinden araştırmacılar daha önce Plüton'da dağ benzeri yapıların bulunduğunu ve buzlarla kaplı dağların 3 bin 400 metrelik yüksekliğe sahip olduğunu açıklamıştı. Dağların yaşının 100 milyon yıldan daha genç olduğunu tahmin eden araştırmacılar, "Bu da cüce gezegenin jeolojik olarak aktif olduğunu gösteriyor" değerlendirmesi yapmıştı.

Güneş Sistemi'ndeki yolculuğuna 19 Ocak 2006'da Florida'daki Cape Canaveral uzay üssünden fırlatılarak başlayan "New Horizons", 9 yıl 6 aydır görev yapıyor. New Horizons, Plüton dışında uyduları Charon, Styx, Nix, Kerberos ve Hydra'da da keşiflerde bulunuyor.

Mobile git Plüton'un yeni fotoğrafları yayımlandı