twitterfacebook

Uzayın derinlerinde 10 tane daha karadelik bulundu

uzayın derinlerinde 10 tane daha karadelik bulundu
Bilim adamları, uzayın derinliklerinde 10 devasa karadelik daha buldu.

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) ölü yıldızlar ve karadelikleri bulmak için geliştirdiği Nükleer Spektroskopik Teleskop Dizisi'ni (NuSTAR) kullanan bilim adamları, kara delikleri tamamen şans eseri bulduklarını açıkladı.

Araştırmayı yöneten David Alexander, NASA'nın internet sitesinde yayımlanan açıklamasında, "Aslında farklı gök cisimlerini araştırıyorduk. Karadelikleri, bu gök cisimlerinin arka planında keşfettik" dedi.

Karadeliklerden Dünya'ya en yakın olanı 0,3 milyar ışık yılı, en uzak olanı ise 11,4 milyar ışık yılı uzaklıkta yer alıyor.

Hepsi etkin galaktik çekirdeklerin merkezinde yer alan karadeliklerin çevresinde çok büyük miktarda madde bulunuyor. Karadelikler, bu maddeleri içine çekerken çevresine devasa miktarda X-ışını radyasyonu yayıyor. NuSTAR, karadelikleri bu radyasyon ışınımlarından tespit ediyor.

Dünya'nın içinde bulunduğu Samanyolu Galaksisi'nin merkezinde de bir kara delik yer alıyor. Ancak Samanyolu etkin bir galaksi olmadığı için merkezindeki karadelik, yeni keşfedilen devasa karadeliklere oranla çok daha az miktarda radyasyon yayıyor.

İstanbullulara önemli tavsiye

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, okulların açıldığı ilk hafta yaşanacak trafik yoğunluğunu engellemek için toplu taşıma araçlarının kullanılmasını tavsiye etti.

Başkan Topbaş, pazartesi günü başlayacak olan eğitim ve öğretim dönemi için. Afet Koordinasyon Merkezi'nde (AKOM) açıklamalarda bulundu. Topbaş, pazartesi İstanbul’da 2 milyon 700 bin öğrenci ve 104 bin öğretmenin ders başı yapacağını söyledi. Topbaş, “Ulaşım sistemlerinde ilk hafta itibariyle toplu taşıma araçlarının kullanılmasının üzerinde durmaktayız. 16 Eylül Pazartesi 06.00 ve 13.00 saatleri arasında İETT, halk otobüsleri, şehir hatları, tramvay, metrobüs, metro, hafif tramvaylar ücretsiz olacak. ilk iki gün özellikle toplu araçların tercih edilmesini, mümkün mertebe bireysel araçları tercih etmemeyi İstanbullulardan rica ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Trafikte geçmişten gelen sıkıntıları aşmanın kolay olmadığını belirten Topbaş, “Metrolar, metrobüsler ve diğer toplu taşıma araçlarındaki yoğunluğu artırmamıza rağmen kent hareketliliği içerisinde zorunlu olan yol genişletme çalışmaları ciddi problem yaşatmakta. Ders başı itibariyle yol çalışmaları durduruluyor. Pazartesi ve salı ağrılıklı olarak, okul çevresi başta olmak üzere ana caddeler üzerindeki çalışmalar toparlanacak.” diye konuştu.

AA

yayın : 14 Eylül 17:12

karadelik yeni karadelik

Yorumlarınız
Adınız
ÇOK OKUNANLAR

520 çocuk camide namaza durdu

11 anaokulundan 520 öğrenci Ataşehir Mimar Sinan Camisi'nde buluştu. Minikler hep birlikte namaz kıldı.

Misak-ı Milli'nin orijinali

İstiklâl Savaşı’nın ruhu, modern Türkiye’nin kuruluş ve vâroluş belgesi olarak bilinen Misak-ı Millî’nin orijinal elyazması nihayet bulundu.

13 yılda Dünya'da 26 dev patlama yaşandı

Rusya’nın Çelyabinsk ve Murmansk şehirlerinde meteor görülmesi, asteroit tehdidi hakkındaki tartışmaları yeniden alevlendirdi. Bilim insanları, 2000-2013 yılları arasında 26 meteor patlaması yaşandığını açıkladı.

Mancini için karar verildi

Galatasaray'ın Roberto Mancini’yle yola devam etmesi 2 kritere bağlı...

Anıtkabir'de 23 Nisan coşkusu

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlamak için çocuklar Anıtkabir'i ziyaret etti.

Çarpıcı Cumhurbaşkanlığı anketi

ORC Araştırma şirketi, 14-19 Nisan tarihleri arasında yaptığı Cumhurbaşkanlığı seçimi anket sonuçlarını açıkladı.

2013'ün en popüler bebek isimleri

2013 yılında en popüler erkek isimleri Yusuf, Berat ve Mustafa olurken; en popüler üç kız ismi ise Zeynep, Elif ve Ecrin oldu.

Kredi kartı borcu olanlara kötü haber!

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılması ile ilgili bir çalışma olmadığını söyledi.

Bank Asya'ya 1 milyarlık sukuk şoku!..

Bank Asya'ya Sermaye Piyasası Kurulu'ndan (SPK) büyük şok. SPK, Bank Asya'nın Ekim 2013'te aldığı 1 milyar 250 milyon TL'lik kira sertifikası (sukuk) ihracını durdurdu.

ÖZEL DOSYALAR